De visie van Mango-onderwijs sprak me direct aan, te meer in combinatie met de positieve, enthousiaste uitstraling van Marlies.
Na ruim 25 jaar met plezier werkzaam geweest te zijn als kind-en jeugd psychotherapeut, voelde het tijd voor iets anders. Ik wilde graag mijn therapiekamer uit om nieuwe mensen te ontmoeten en de buitenwereld te herontdekken.
Ik voel me gemotiveerd om een steentje bij te dragen aan het vormen van een community, die zich inzet voor een mooie toekomst voor de generaties na ons. Het mede creëren van een natuurlijke leeromgeving voor kinderen, die in essentie al volmaakt zijn, is daar een groot onderdeel van. Zelf ben ik opgegroeid in een bosrijke omgeving en was ik als kind het liefst buiten aan het spelen en ontdekken. Dit aspect is weer teruggekomen in mijn leven via mijn wandelclubje en het vrijwilligerswerk dat ik doe bij de Waalgaard (aanleg voedselbos).
Daarnaast ondersteun ik diverse activiteiten van Mango zoals het organiseren van activiteiten en het schrijven van teksten. In de toekomst lijkt het me ook erg leuk om binnen Mango kinderen/jongeren spelenderwijs en op een integratieve manier te mogen begeleiden op fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel vlak.
Als vertrouwenspersoon kunnen ouders, leerlingen en/of begeleiders bij mij terecht met hun persoonlijke verhaal over een situatie of persoon binnen Mango, waar zij zich zorgen over maken. Aan mij de eervolle taak om naar een gezamenlijke oplossing te zoeken, door desbetreffende mensen bij elkaar te brengen en open met elkaar te laten communiceren.
We gaan er iets heel moois van maken: passend hartgedragen onderwijs waar deze tijd om vraagt!